Apie mus

Atgal

Viešųjų pirkimų tvarka

Atnaujinta 2025-01-09.

Dokumentai
Teisės aktai
Vidaus dokumentai
  • Vidaus dokumentai pateikti FTMC Intranete skiltyje „Viešieji pirkimai".
Kas gali pirkti?

Įstatymo numatyta, kad pirkimus gali atlikti tik perkančiosios organizacijos vadovo paskirti pirkimų organizatoriai arba Viešųjų pirkimų komisija. Pirkimų organizatoriai turi būti pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą, bei deklaravę privačius interesus VTEK (Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai). Pirkimų organizatoriai turi būti nepriekaištingos reputacijos asmenys.

Suderinti lėšas ir kreiptis į pirkimų organizatorių

FTMC mokslininkas ar kitas darbuotojas, norėdamas įsigyti prekes ar paslaugas kiekvienu atveju turi žodžiu arba el. paštu suderinti pirkimo poreikį su skyriaus vadovu ir su lėšų valdytoju (spec. lėšų / projekto ar kt.). Suderinęs lėšų klausimą, darbuotojas turi kreiptis į pirkimų organizatorių dėl pirkimo atlikimo. Esant poreikiui (atostogų metu ar kt.) pirkimų organizatoriai gali pavaduoti vienas kitą.

Kodėl negalima pirkti už nedidelę sumą be suderinimo su pirkimų organizatoriumi?

Yra svarbi ne tik numatomo pirkimo (sutarties) vertė, bet ir metinė FTMC bendra panašių pirkimų vertė. Pvz. 5000 € * 15 pirkimų = 75 000 €. Tokiai sumai atlikti pirkimų neskelbiamų apklausų būdu neleidžia įstatymas. Pagal teisės akto patvirtintą metodiką apskaičiuojama, kuriuos pirkimus galima pirkti neskelbiant.

 
Sąskaitų kelias

Informacija aktuali nuo 2025 metų sausio 1 d.

Visas sąskaitas, nepriklausomai nuo jų sumos ar rūšies (avansines, įprastas sąskaitas-faktūras, kreditines), išskyrus užsienio tiekėjų sąskaitas, tiekėjai, turi siųsti per SABIS sistemą, sąskaitos pastabose nurodydami už pirkimą atsakingą FTMC darbuotoją. Viešųjų pirkimų skyrius atliks tolimesnius veiksmus ir perduos dokumentą Finansų skyriui apmokėti.

FTMC darbuotojų prašome:

1. Kaip ir visuomet, suderinti neskelbiamo pirkimo galimybės ir tiekėjo atrinkimo klausimus su skyriaus pirkimų organizatoriumi.

2. Užsakant ir atsiimant prekes bei paslaugas, tiekėjams pranešti, kad sąskaitos turi būti teikiamos per SABIS (taip numato teisės aktai).

3. Kiekvienu atskiru atveju paprašyti tiekėjo, kad teikdamas sąskaitą per SABIS, tiekėjas pastabose nurodytų už pirkimą atsakingą FTMC darbuotoją (taip sąskaita bus apmokėta greičiau).

Pastaba: el. paštu ar popierinės sąskaitos tiekėjai teikti negali. Visgi, gavus tokią sąskaitą, prašome jos neištrinti / neišmesti, o ją pateikti pirkimų organizatoriui. FTMC Dokumentų valdymo tarnyba ją užregistruos, kadangi, teisiškai, turi būti registruojami visi gaunami dokumentai ir tik vėliau sprendžiama dėl jų turinio, teisėtumo, sąskaitų dubliavimo vengimo ir kt.

Sąskaitas-faktūras, gautos iš užsienio tiekėjų turi būti teikiamos pirkimą atlikusiam pirkimų organizatoriui (ne į bendrą FTMC el. paštą, ne į Finansų skyrių) el. paštu arba atspausdintas (teikti tik vienu būdu, nedubliuoti). Pirkimų organizatorius pateikia/siunčia sąskaitas registruoti ir tolimesniam tvarkymui Dokumentų valdymo tarnybai. Teikiant sąskaitas apmokėti turi būti:

  1. Ant popierinio dokumento nurodytas apmokėjimo šaltinis ir pasirašęs lėšų valdytojas (arba persiunčiamas lėšų valdytojo el. laiškas dėl lėšų skyrimo).
  2. Ant popierinio dokumento pasirašęs pirkimų organizatorius (arba siunčiamas el. laiškas iš pirkimų organizatorius el. pašto).

Pastaba dėl lėšų valdytojų: jeigu mokama iš pajamų už suteiktas paslaugas lėšų arba biudžeto lėšų – vizuoja atitinkamų lėšų valdytojas (Centro direktoriaus pavaduotojas arba direktorius). Jeigu mokama iš projekto lėšų – nurodomas projekto numeris pagal DBSIS numeraciją ir vizuoja projekto vadovas.

Pastaba dėl sąskaitų pateikimo termino: Sąskaitos su šiame punkte aprašytais duomenimis turi būti pateiktos per SABIS / Dokumentų valdymo tarnybai nedelsiant, tačiau ne vėliau kaip iki sekančio po sąskaitos išrašymo mėnesio 12 dienos.

Visoms lėšoms taikomi Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimai

Viešųjų pirkimų įstatymo (VPĮ) aspektu FTMC yra apibrėžiama kaip perkančioji organizacija, kuriai taikomi įstatymo reikalavimai, todėl nėra reikšmingo skirtumo ar pirkimas finansuojamas biudžeto, ar ES fondo finansuojamo projekto, FTMC uždirbtomis ar kitomis lėšomis. Išimtis gali būti taikoma tam tikriems pirkimo objektams (pvz. mokslinių straipsnių skelbimas perkant paslaugą tiesiogiai iš žurnalo leidėjo). Visais atvejais pirkimo atlikimą būtina suderinti su pirkimų organizatoriumi.

Esant klausimams, prašome kreiptis į padaliniui priskirtą pirkimų organizatorių arba į Viešųjų pirkimų skyrių.

ETILO ALKOHOLIO PIRKIMAS 2025 M.

2025 m. gautas leidimas pirkti nedenatūruotą etilo alkoholį tik iš UAB „„Eurochemicals“.

Kainos nurodytos čia.

Kontaktai
  • Viešųjų pirkimų skyriaus vadovas Tomas Tarabilda
    Saulėtekio al. 3, C438 kab. tel. +370 678 48569 tomas.tarabilda@ftmc.lt

  • Viešųjų pirkimų specialistė Laima Burneikaitė
    Saulėtekio al. 3, C438 kab. tel. +370 607 07870, laima.burneikaite@ftmc.lt

  • Vyresnioji viešųjų pirkimų specialistė Sigita Siliuvienė
    Saulėtekio al. 3, C420 kab., tel. +370 607 07310, sigita.siliuviene@ftmc.lt